среда, 7 августа 2013 г.


Myles & Lenny - ST (1974)




Artist: Myles And Lenny
Album: Selftitled

Label: Columbia
Catalog#:  KC 33366

Format: Vinyl, LP, Album
Country: Canada
Released: 1974
Genre: Rock, Soft Rock
Duration: 00:29:46




Образованные в Торонто, Myles & Lenny включали уроженца Монреаля певца Myles Cohen и Lenny Soloman, который учился по классу пианино и скрипки, когда был юношей. Но в то время, как Майлз был самоучкой-гитаристом, у Лени любовь к скрипке пришла естественным путём, так как его отец Stanley Soloman выступал в составе Торонтского Симфонического Оркестра.
Cohen принимал участие сразу в нескольких командах, пока не вырос, а вместе с Soloman он стал играть во время учёбы в высшей школе в Торонто. Их первое совместное официальное появление на сцене произошло во время конференции сонграйтеров, которая была приурочена к Фолк-фестивалю в Мерипозе в 1969 г. С того времени, играя в местных кофе-хаузах, они начали смешивать фолк-стандарты со своим собственным материалом, и затем предприняли несколько путешествий по стране, за пределы своего ареала.
Однажды они привлекли внимание менеджеров GRT Records, которые подписали с дуэтом контракт на 1972 г.. В том же году был реализован сингл "Time To Know Your Friends" b/w "Friends", тепло встреченный местной публикой. Но когда GRT прекратил с ними сотрудничество, они продолжили свои выступления, надеясь найти контак с другим лейблом.
В 1974 г. они переходят под крыло Columbia Records и проводят сессионные записи с привлечением Saul Keshen (бас-гитара) и Brian Leonard (ударные), в результате чего был подгот овлен сингл "Can You Give It All To Me," неплохая баллада занявшая в чартах Канады 19-е место. Летом того же года Columbia выпустила их одноимённую дебютную грампластинку. Soloman во время записи играл на скрипке и мандолине. Надеясь на международный успех дуэта, компания запустила его произведения в тираж и через свои фирменные подразделения в других странах. Второй сингл "Hold On Lovers" был реализован в следующем году и тоже достиг высоких позиций в чартах.
После концертного круиза по Канаде вместе с The Beach Boys и Savoy Brown, музыканты снова отправились в студию для записи очередного альбома. "IT ISN'T THE SAME" был подготоален в 1975 г. и снова с привлечением сессионных музыкантов, включая Hagood Hardy, Doug Riley "Syrinx" и гитариста Bob Mann, а также некоторых других. Продюсером быо всё тот же Micky Erbe. Альбом оказался даже поинтереснее, чем дебютник и одновременно были запущены два успешных сингла. Их шоу на фолк-фестивале в Марипозе имело очень положительную прессу.
В июне 1976 г. они выиграли премию "Most Promising Group", но были разочарованы итогами продаж своих дисков. Columbia утратила интерес к дуэту, и несколько месяцев позднее они решили разойтись. Каждый пошёл своим путём.
Cohen избрал сольную карьеру, выпустив парочку поп-альбомов. Затем он переехал жить в Калифорнию выпустив там восемь альбомов и обретя статус "современного взрослого артиста". Soloman преподавал музыку в Макгилльском университете, а затем выступал в составе National Youth Orchestra, где нередко выступал в качестве солиста. Он играл классику, попсу, джаз и др., а также создал джазовый квинтет Quintessence, потом Trio Norte, выпустив один альбом. Кроме того, он работал над подготовкой музыкальной версии спектакля Monty Python "Spamalot", который прошёл в Торонто, а затем основал группу "Bowfire - THe Total Violin Experience", выступающую playing в закрытых помещениях по всей Сев. Америке, Европе, и на Востоке.

Formed in Toronto, Myles & Lenny consisted of Montreal native singer Myles Cohen and Lenny Soloman, who was studying piano and violin before he was a teenager. While Cohen was a self-taught guitarist, Soloman's love for the violin came naturally, as his father Stanley Soloman performed with the Toronto Symphony.
Cohen had dabbled in a few bands while growing up, and first began playing with Soloman while they were still in high school in Toronto. Their first 'official' time on stage together was at a songwriters conference that was held in conjunction with the 1969 Mariposa Folk Festival. From there they started mixing folk standards with their own material while playing the local area coffee houses, and then made a few trips out west.
They eventually caught the attention of reps at GRT Records, who signed the duo to a deal in '72. The single "Time To Know Your Friends" b/w "Friends" was released later that year to a fairly good local response. But when GRT dropped them from the label, they went shopping for a new deal while still doing shows around the Toronto area.
They signed with Columbia Records in '74 and assembled a sessions band that consisted of Saul Keshen on bass and drummer Brian Leonard, and released the single, "Can You Give It All To Me," a haunting ballad that peaked at #19 in Canada. Encouraged, Columbia released their self-titled debut album that summer. Soloman also handled the viola and mandolin on the record, and hoping to break the duo internationally, the label then released the single internationally, although to a lesser degree of success. They'd also switched the b-side from "Don't Come Crying To Me" to "In The Sky." The second single, "Hold On Lovers," was released early the next year and also broke the top 40 at home.
Things were looking up, and after a cross-Canada tour with The Beach Boys and Savoy Brown, they settled back into the studio to work on their sophomore album. IT ISN'T THE SAME was released in '75 and again they surrounded themselves with some of the top studio players in the area, including Hagood Hardy, Doug Riley "Syrinx", and guitarist Bob Mann, among others. Again produced by Micky Erbe, the album was more diverse than the debut, but although a pair of singles were released, neither "I Care Enough" or the title track lived up to the label's executives' expectations, both falling short of the top 40 mark. Still, they got good live reviews from their shows across the country and performed at the Mariposa Folk Festival for a second consecutive year.
They won the Most Promising Group award at the '76 Juno celebrations, but disappointed in sales, Columbia dropped the duo, and a few months later, they went their seperate ways to do individual projects.
 Cohen embarked on a solo career, releasing a couple of pop albums. He then moved to California while releasing a total of eight albums as an adult contemporary artist. Soloman studied music at McGill University, then later performed with the National Youth Orchestra and was the featured soloist on several releases by other artists. Along with playing classical, pop, and jazz on others' projects, he also formed a five-piece jazz group called Quintessence, then Trio Norte, releasing one album. He also worked on a musical version of Monty Python's "Spamalot" that played in Toronto, then founded an international stage production called "Bowfire - THe Total Violin Experience," playing to packed houses across North America, Europe, and the Orient.

-------- ☆☆☆☆☆☆☆ --------
 
  Side One:
A1. Can You Give It All To Me 03:25
A2. You Let Me Down 03:31
A3. Don't Come Crying To Me 03:41
A4. Easy To Love 02:20
A5. In The Sky 3:00
 • Side Two:
B1. Thingy's Breakdown 00:58
B2. Take Me Back 02:26
B3. Louisiana 02:09
B4. Never Had Time 03:32
B5. Hold On Lovers 02:56
B6. Colours 02:43

 
Members:
Micky Erbe - Bass, Arrangements
Brian Russell - Guitar
Ollie Strong - Pedal Steel
Maribeth Solomon - Keyboards, Flute, Synth,
and a multitude of backing singers:
Lee Harris, Laurie Hood, Colina Phillips, Judy Tate, and Laurel Ward
Myles Cohen - Lead Vocals, Guitar
Lenny Solomon - Violins, Viola, Mandolin
Saul Keshen - Bass
Brian Leonard - Drums


-----  ☆☆☆ ----- 


---

2 комментария: